sobota, 19 kwietnia 2014

Świąteczne babeczki

Babeczki jogurtowe z nutką cytrynową

  • 125 g naturalnego jogurtu
  • 75 g masła, roztopionego
  • 2 duże jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 150 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta  soli
  • 125 g drobnego cukru do wypieków
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W naczyniu wymieszać jogurt z roztopionym i lekko przestudzonym masłem. Dodać jajka, skórkę z cytryny i roztrzepać.

Do składników mokrych dodać przesianą mąkę z sodą, solą i cukrem. Wymieszać rózgą tylko do połączenia się składników i uzyskania gładkiej masy, nie dłużej.

Formy o dowolnych kształtach do mini - babeczek wysmarować masłem, oprószyć mąką. Ciasta nałożyć do 3/4 ich wysokości.

Piec w temperaturze 170ºC przez 25 - 30 minut, do tzw. suchego patyczka. Lekko przestudzić, wyjąć z foremek, wyrównać nożem (ciasto rośnie 'z górką'). Udekorować lukrem.

 
Lukier cytrynowy:
  • 200 g cukru pudru
  • sok z 1 cytryny
Cukier rozetrzeć z sokiem z cytryny. Gęstość lukru regulować przez dodatek wody (jeśli lukier będzie zbyt gęsty) lub cukru pudru (jeśli będzie zbyt rzadki).


Ja zrobiłam lukier z mlekiem, czyli szkl. cukru pudru + 2 łyżki mleka, ponieważ stwierdziłam, że może być zbyt cytrynowe- nie żałuje :)


Smacznego :)

Przepis pochodzi z mojewypieki.com, wypróbowany przeze mnie :)

Już dzisiaj chciałabym Wam złożyć życzenia:

 Moc prezentów od zajączka
co koszyczek trzyma w rączkach
Wielu wrażeń, mokrej głowy
w poniedziałek dyngusowy.
Życzę jaja święconego
i wszystkiego najlepszego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz